Pia Brix-Thomsen

21. september - 20. oktober

60-års fødselsdags udstilling.

Det abstrakte landskab

Udstillingen markerer både hendes 60-års fødselsdag og 35-års jubilæum som aktiv billedkunstner. Efter mange år med fokus på internationale udstillinger, især i USA og Norge, glæder Pia sig over at kunne vise sine værker på dansk jord igen.

Gæster kan se frem til at opleve abstrakte landskabsmalerier og værker udført i både akvarel og kul, inspireret af de naturskønne omgivelser ved Vejle Fjord og Holtser Hage. Pia Brix-Thomsen har gennem sin karriere været kendt for sin evne til at arbejde med lys og dybde, hvilket giver hendes værker en særlig energi og intensitet. Udstillingen er en unik mulighed for at dykke ned i hendes kunstneriske univers, hvor naturen og det abstrakte mødes på en påfaldende måde.

Udstillingen omfatter abstrakte landskabsmalerier samt værker udført i akvarel og kul.

Hun er uddannet fra det Fynske Kunstakademi (1988-93) og medlem af Billedkunstnernes Forbund (BKF). I de sidste 35 år har hun markeret sig stærkt på kunstscenen med hendes energifyldte og farvemættede abstrakte værker. Især bemærkes passionen og talentet for at arbejde med lys og dybde i sine værker. De er på én gang rolige og afbalancerede, og alligevel sanser man et kraftfuldt temperament.Endelig er det imponerende, at hun også har været aktiv som underviser og vejleder i kreative processer i 35 år. Det vidner om en dedikation til ikke blot at skabe, men også at dele sin viden og passion med andre.

Udstillingen kan ses fra den 21. september til den 20. oktober begge dage inkl. onsdag – søndag 12 – 16 Vejle Vindmølle Vejle Kunstforening Søndermarksvej 1